Biznes z przytupem
27 mar 2019

Biznes z przytupem

Post by Redaktor

Buty z Danii zadebiutowały na naszym rynku w latach 90. ubiegłego wieku, ale historia firmy Ecco sięga początku lat 60. Dziś na całym świecie działa 4 tys. sklepów z produktami Ecco, wśród których znajduje się nie tylko obuwie, ale również torby i inne akcesoria skórzane. W Polsce sieć sprzedaży liczy 98 sklepów.

Polscy przedsiębiorcy mogą rozpocząć współpracę z Duńczykami, otwierając pełnowymiarowy sklep oferujący wyłącznie produkty Ecco lub stoisko w multibrandowym sklepie (większe stoisko typu Shop-In-Shop lub mniejsze Shop Point). Sklep Ecco powinien mieć powierzchnię sprzedażową 75-120 m2, stoisko typu Shop-In-Shop to 15-50 m2 a Shop Pointy zajmują 5-10 m2. Dla sklepów Ecco i stoisk Shop-In-Shop przygotowywane są indywidualne projekty aranżacji powierzchni sklepu. Osoby zainteresowane uruchomieniem najmniejszego formatu sklepu mogą wybrać jeden z gotowych projektów stoiska.

– Architektura sklepów Ecco charakteryzuje się prostotą i stanowi połączenie duńskiego wzornictwa i funkcjonalizmu. Wchodząc do naszego sklepu, klienci zwracają uwagę na kombinację użytych tam barw oraz wygodne i nowoczesne meble, a przede wszystkim unikalną kolekcję butów – wyjaśnia Grzegorz Suchanek, odpowiedzialny za rozwój sieci sklepów obuwniczych Ecco. Na wyposażenie (meble, podłoga i oświetlenie) sklepu sprzedającego wyłącznie produkty Ecco trzeba przeznaczyć ok. 500 euro na metr kwadratowy. Ecco pokrywa połowę kosztów. Do tego dochodzą jeszcze koszty ewentualnego remontu i pierwszego zatowarowania. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,5 tys. euro. Franczyzobiorcy są również zobowiązani do wnoszenia opłaty licencyjnej naliczanej co kwartał w wysokości 1 proc. od obrotu netto.

Partnerzy prowadzący stoiska nie muszą płacić za przystąpienie do sieci, a koszty zakupu mebli ustalają indywidualnie z franczyzodawcą. Biorcy licencji Ecco przechodzą szereg szkoleń ułatwiających im prowadzenie własnego biznesu. Wśród nich znajdują się kursy sprzedażowe, szkolenia produktowe, z visual merchandisingu oraz zarządzania personelem.

– Franczyzodawca pomaga zarządzać kolekcją, dostosowując produkty dostępne w sklepie do lokalizacji, grupy docelowej oraz potencjału lokalnego rynku. Partnerzy otrzymują od nas również wsparcie marketingowe -mówi Grzegorz Suchanek, (mak)

0 Comments

Leave a Comment